Tillbaka på vingarna

Det var en kort touchdown i sängen, kroppen repade sig på rekordfart och jag är ute och flyger igen.
Väldigt skönt att slippa något långdraget!

Alarmet gick av 3:40 imorse och det var bara att gå upp utan att känna efter.

Tack och lov så är jag därmed installerad på nattens hotell redan vid lunchtid, det är det fina med att jobba tidigt.
Nu är jag i ett soligt men höstigt Bodö, och jag har varit ute och njutit eftermiddagen, tagit några djupa andetag till vacker utsikt och lite i bakhuvudet registrerat att tjockare kläder än tröja och skinnjacka behövs för stopp i Nordnorge framöver.

Resten av veckan har jag kurs på Gardermoen, så då kommer jag hem på nätterna vilket blir lyxigt värre!
Jag har fått en ny deltidstjänst på en annan avdelning av flygplatsen, jag tror av sekretess att jag inte ska skriva ut var, men det är en häftig hörna av flygplatsen om vi säger så.
Jag fortsätter att flyga också, men förhoppningsvis lite reducerat med tiden och det i sig ger mer nätter hemma.
Inte optimalt, jag letar fortfarande efter ett nytt “riktigt jobb“, men det här är en god tills vidare plan.
Och mina nya medarbetare verkar hur trevliga som helst, så det ska bli kul att vidga mina vyer!

Author: Life By Madde

Jag är Madelen, svensk flygvärdinna med bas i Oslo. Jag bor ihop med min sambo Andreas, som klyschigt nog är pilot:-) Nu väntar vi vårt första gemensamma barn i slutet av 2018, och så har vi barn på varsitt håll sen tidigare. Ett liten väloljad cirkus med massa kul och kärlek!

Leave a comment