Semester part 2

Efter en vecka på egen hand så var det då dags att komma “back to business”, dvs samla in kidsen!
Oliver som varit hos mormor en vecka och blivit bortskämd till max (“ett nej är alltid ett lite segt ja”), Billy som är brun som en pepparkaka efter fotbollscamp och västkust- häng, teenq queen och sist men inte minst Stella. Vilket gäng, det tog oss väl ungefär 21minuter innan vi längtade tillbaka till tältlivet, haha…
Nej då, allt har sin charm 😉

Vi hade ett par dagar hemma där vi varvade tvätta- tvätta- tvätta efter en vecka på luffen, med att hänga på stranden då Oslo bjöd upp till nästan 30grader, samt att grilla spontant med goda vänner.
Hemma- vacay är inte det värsta när man kan ha syden- stämning, dock har jag inte dragit det så långt att jag går och sippar sangria från lunch och framåt, jag är lite osäker på om det är att dra strået i rätt riktning eller ett steg för långt…? Hehe…

Lånade Trines hatt för den obligtoriska “sommarbild i bikini och hatt” bilden. Jag måste köpa mig en egen hatt….!

Världens bästa killar i harmoniska stunder på stranden ❤

När allt var tvättat och nästan läkt skoskavet, så var det dags att packa oss iväg igen för en äkta hyttetur- långweekend med Andreas familj.
Alltså när man ska iväg 4dagar med vår familj så packas båda bilarna, det är oklart om vi ska på en hytte med vatten, värme, kök och toalett med 500m till närmaste välsorterade matbutik, eller om vi packar för 1år av självförsörjning? Vi är vad man kallar “Survivors” oavsett om vi ska på stranden, hyttetur eller ett snöhål på Svalbard… haha…

Denna resan blev inte så fysiskt ansträngande, visst gick vi i snitt någon mil per dag på fjället, men de som fick upp pulsen allra mest var när vi skulle fika bredvid toppen av ett vattenfall med 2st 2,5åringar…! Alltså jag hade pulsklockan på och såg min stressnivå, det är inte konstigt att jag har grå hår om vi säger så.
Men vi fick många timmar ute, strålande sol och goda middagar och häng med storfamiljen.

Nu är vi hemma igen, all tvätt är nästan tvättad (igen) och vi har sista veckans ledighet hemma och det är faktiskt lite skönt.
Nu har vi några små ärenden som ska ordnas medan ledighet finns, sitta still och se på lite OS, till helgen ska vi samla storfamiljen till Andreas igen och så ska vi på 30års fest också, så nu är det några djupa andetag innan jag börjar jobba på måndag igen.
Men det ska bli kul, nu längtar jag tillbaka att få fart på hjärnan igen, komma i centrum av showen och ha lite rutiner igen.
Den här ledigheten gjorde vad den skulle med mig, få vara ute och få massa härliga minnen med familjen och ge mig energi för kommande månader. ❤

Author: Life By Madde

Jag är Madelen, svensk flygvärdinna med bas i Oslo. Jag bor ihop med min sambo Andreas, som klyschigt nog är pilot:-) Nu väntar vi vårt första gemensamma barn i slutet av 2018, och så har vi barn på varsitt håll sen tidigare. Ett liten väloljad cirkus med massa kul och kärlek!

Leave a comment